24 | 03 | 2017
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ - ΚΠΓ
ABOUT THE PROGRAMME icon-english

 

 

 

logo-yppeth                               logo-iky

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ελ. Βενιζέλου 35, Πειραιάς 185 32

logo

DEMOKLEOS
TΟ ΚΛΕΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ξανασκεφτόμαστε τη Δημοκρατική Αφύπνιση και τη
Συλλογική Ευθύνη για μια ολιστική προσέγγιση του σχολείου

Erasmus+, Δράση ΑΞΟΝΑΣ 2 : Στρατηγική σύμπραξη στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης
Αριθμός Σύμβασης: 2015-1-EL01-KA201-013930
Διάρκεια: 3 χρόνια, 2015-2018

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ greek-flag
ΕΤΑΙΡΟΙ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ (ERDIC)
ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
greek-flag
1ο ΕΠΑΛ ΠΕΙΡΑΙΑ greek-flag
9o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ greek-flag
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ greek-flag
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ cyprus-flag
AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DE POMBAL, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ portugal-flag
ΑΛΥΣΙΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ DOGAS SCHOOLS, ΤΟΥΡΚΙΑ turkey-flag
LEARNING FOR INTEGRATION RY, ΦΙΝΛΑΔΙΑ finland-flag
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΟΥΚΡΑΝΙΑ, ΡΩΣΙΑ georgia-flag ukraine-flag greek-flag
ΛΥΚΕΙΟ JULES VERNES, Sartrouville, ΓΑΛΛΙΑ greek-flag
ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ greek-flag

To ευρωπαϊκό σχέδιο DEMOKLEOS αποτελείται από ένα αρμονικό σύνολο Πανεπιστημίων, σχολείων και μίας φινλανδικής μη κερδοσκοπικής οργάνωσης και είναι γεωγραφικά κατανεμημένο σε όλη την Ευρώπη, από τη Φινλανδία μέχρι την Τουρκία.

Το Ακρωνύμιο

Το Ακρωνύμιο DEMOKLEOS βασίζεται στην ετυμολογία DEMOS= Ο λαός σε μια δημοκρατία ως πολιτική μονάδα και Kléos= φήμη. Kléos είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται στην Ομηρική επική ποίηση που σημαίνει αθάνατη φήμη. Ένας Ομηρικός ήρωας μπορεί να κερδίσει kléos μέσα από το θάρρος του. Ένα μνημείο μπορεί να φέρει kléos, όπως και οι αφηγήσεις για τις ενάρετες πράξεις των απογόνων. Ο Αχιλλέας ι ο ίδιος λέει στην Ιλιάδα Ραψωδία 9, 411-413:

«διχθαδίας κῆρας φερέμεν θανάτοιο τέλος δέ.

εἰ μέν κ᾽ αὖθι μένων Τρώων πόλιν ἀμφιμάχωμαι,

ὤλετο μέν μοι νόστος, ἀτὰρ κλέος ἄφθιτον ἔσται

διπλούς για μένα οι Μοίρες άνοιξαν τους δρόμους του θανάτου'

αν απομείνω εδώ και μάχωμαιμαι γύρω απ᾿ των Τρωών το κάστρο,

ξοπίσω δε γυρνώ, μα αθάνατο θα μείνει τ᾿ όνομά μου»

ΚΛΕΟΣ= ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΗΤΑΝ ΑΝΕΞΙΤΗΛΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΟΣ Η ΤΗ ΦΗΜΗ

Αυτή η καινοτομική μορφή κυβέρνησης πρόσφερε στους απλούς πολίτες την ευκαιρία το όνομά τους να μείνει στην ιστορία λόγω της ενεργού συμμετοχής τους στη Συνέλευση. Οπωσδήποτε όσοι είχαν την ιδιότητα του πολίτη στις αρχαίες Πόλεις-Κράτη μπορούσαν να ασκήσουν κυριαρχία.

ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΛΕΟΣ έγκειται στα θεμέλια του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΞΙΩΝ

Η ολιστική προσέγγιση του σχολείου μπορεί να θεωρηθεί το «Χρυσό Πρότυπο» της Δημοκρατικής Συνείδησης στην εκπαίδευση.

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η «ΓΕΝΙΑ DEMOKLEOS»

1. Η ΓΕΝΙΑ DEMOKLEOS διαθέτει τις απαιτούμενες γνώσεις, κατανόηση, δεξιότητες και στάσεις ώστε να αντιμετωπίσει με αποτελεσματικό τρόπο τις σύγχρονες προκλήσεις όπου και αν ανακύπτουν σε τοπικό, εθνικό ή διεθνές επίπεδο.
2. Επίσης, γνωρίζει ότι μπορεί κανείς με τις επιλογές και την στάση του να ασκήσει επιρροή και να προκαλέσει σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές.
3. Είναι η γενιά της ψηφιακής δημοκρατίας και του πολιτικού γραμματισμού, του ισχυρού «αντιβιοτικού» στις κρίσεις Δημοκρατίας κάθε εποχής…
4. Η ΓΕΝΙΑ «DEMOKLEOS» ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΕΝΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΖΩΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ. Οι μαθητές μας μαθαίνουν πως η δημοκρατία δεν είναι ένα παιχνίδι που παίζουν οι ενήλικοι μεταξύ τους και ότι απαιτεί µια διαδικασία μάθησης εφ’ όρου ζωής η οποία προϋποθέτει, αφενός, ότι οι μελλοντικοί ενήλικοι πολίτες έχουν ανατραφεί σε πνεύμα δημοκρατίας και, αφετέρου, ότι την έχουν ασκήσει στο δικό τους επίπεδο.

Ωστόσο, είναι σαφές ότι οι θεσμικοί και πολιτικοί παράγοντες χρειάζεται να γίνουν πιο ελκυστικοί ώστε να ενισχυθεί η ενεργός συμμετοχή της νέας γενιάς στις παραδοσιακές και διαδικτυακές μορφές της πολιτικής ζωής.

Πολιτικός γραμματισμός: Η κορωνίδα του DEMOKLEOS

Ο πολιτικός γραμματισμός βοηθά τους νέους να γίνουν πολιτικά συνειδητοποιημένοι και αποτελεσματικοί. Τους δίνει τη δυνατότητα της «πολιτικής ανάγνωσης και ερμηνείας» θεμάτων και γεγονότων.

Οι στρατηγικές μας γραμμές

• Να αποκτήσει το DEMOKLEOS σταθερότητα, να ενσωματωθεί στα εκπαιδευτικά ιδρυμάτων, να αποκτήσει μια πραγματική δυνατότητα για συνέχιση και επέκταση
• Να σχεδιάσουμε ένα σχήμα το οποίο μπορεί εύκολα και ισχυρό, να επεκταθεί και σε άλλα Πανεπιστήμια/σχολεία ή/και σε άλλες χώρες
• Να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί μια βασική δομή, η οποία μπορεί εύκολα να διαχειριστεί και να αναπτυχθεί.

Η Προσέγγιση του Σχεδίου

Το έργο DEMOKLEOS χρησιμοποιεί μία πολυεπίπεδη προσέγγιση, που βασίζεται στη συνεχή αλληλεπίδραση μεταξύ όλων των εταίρων. Κατά συνέπεια, η επεξεργασία των εργαλείων του DEMOKLEOS δίνει έναυσμα για συζήτηση και προβληματισμό, που υποστηρίζεται από εμπειρικά δεδομένα διαφορετικών σχολείων.

ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ ΜΑΣ

Για να γίνουν οι στόχοι μας εφικτοί, έχουμε επιλέξει την παραγωγή εργαλείων αναφοράς που μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε διάφορα επίπεδα από εκπαιδευτικούς, γονείς και τους ίδιους τους μαθητές.

1. Πλατφόρμα E-learning
   τέσσερα e-learning εκπαιδευτικά πακέτα με ξεχωριστές διδακτικές ενότητες
   2. ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΩ «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ» ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ
   3. ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ: Κοινωνία, Πολιτισμός και Πολιτική στην Ιστορία
   4. Είμαστε όλοι ίσοι. Εκδημοκρατισμός σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον
   5. Ο πολιτισμός της συζήτησης και της διεκδίκησης: Εργαλεία εξάσκησης στην επικοινωνία, στη δημόσια συζήτηση και στα αμφίσημα/συγκρουσιακά θέματα
6. E-book «ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
7. Εκπαιδευτικό πακέτο: Ανθρώπινα Δικαιώματα και Αειφόρος Ανάπτυξη με έμφαση στην κλιματική αλλαγή
8. Cartoon Πρεσβευτές Ελεύθερης Ενημέρωσης για τα ΜΜΕ.
9. Διαδικτυακά παιχνίδια και άλλα εργαλεία ελκυστικά για τα παιδιά με θέμα: «ΕΝΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΦΩΝΕΣ ΜΑΣ, ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ ΜΙΣΟΥΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ”
10. ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑIΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ: ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΞΤΡΕΜΙΣΜΟΥ: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
11/12. Εκπαιδευτικά πακέτα πάνω σε εργαλεία ψηφιακής δημοκρατίας για εκπαιδευτικούς και για μαθητές
13. Παιδαγωγικό Εγχειρίδιο βέλτιστων πρακτικών για την ενσωμάτωση εργαλείων ψηφιακής δημοκρατίας στην τάξη.
14. Η Διδασκαλία της Αλλαγής. Εκπαιδευτικός οδηγός για το Άνοιγμα Δημοκρατικών Δρόμων στο Ευρωπαϊκό σχολείο
15. ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΒΕΛΤΙΣΤΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΥ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ
   • Το επιστέγασμα των εφαρμογών βάσει των δράσεων του DEMOKLEOS και της αξιολόγησης των Δημοκρατικών Δεξιοτήτων στη σχολική εκπαίδευση.
   • Ένα τμήμα αυτού του παραδοτέου θα είναι αφιερωμένο σε ειδικές συστάσεις για τη Στρατηγική των Φορέων Χάραξης Πολιτικής

erasmuspluslogo

Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση (ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη της και η Επιτροπή δεν ευθύνεται για τυχόν χρήση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτήν.

europeanflag
icon-english icon-french icon-spanish
ευρωπαϊκά προγράμματα
european projects
projets européens
proyectos europeos
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 2016-17

drama scripts plays

ΕΛΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ
ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
SAINT PAUL

ΥΓΕΙΑ
ΑΣΚΗΣΗ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΠΡΟΤΥΠΟ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ

ΕΚΘΕΣΗ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ

4ο ΓΕΛ
ΝΙΚΑΙΑΣ

Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ
ΚΑΙ Ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΔΙΑΚΟΣ

ΠΡΟΤΥΠΟ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΜΑΘΗΤΩΝ
ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΖΑΝΝΕΙΟ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ
ΓΕΛ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΒΙΒΛΙΟΥ

ΠΡΟΤΥΠΟ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΜΑΘΗΤΩΝ
ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

3ο ΓΕΛ
ΠΕΙΡΑΙΑ

ΑΜΕΑ
ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ
ΑΓΩΝΕΣ

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ

ΠΕΡΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ...
ΛΟΓΙΑ

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΑ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ

3ο ΓΕΛ
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ

6ο ΑΤΟΜΙΚΟ
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΣΚΑΚΙ

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
ΣΥΝΑΥΛΙΑ
EN CARDIA

1ο ΓΕΛ
ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ
ΤΙΣ ΟΡΜΟΝΕΣ

1ο ΓΕΛ
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ

Η Ι. ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΗ
ΜΙΛΑ ΜΕ
ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

περισσότερα...

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

school-award

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

ΓΕΛ ΚΥΘΗΡΩΝ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΑΝΤΕΙΟΥ
ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

1ο ΓΕΛ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ

1ο ΓΕΛ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

ΔΙ@ΥΓΕΙΑ