Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (https://stem.edu.gr/panellinios-diagonismos-2025/) με θέμα: «Εάν μπορούμε να επιζήσουμε στον πλανήτη Άρη», απευθύνεται σε μαθητές όλων των σχολικών βαθμίδων από όλη την Ελλάδα. Για κάθε βαθμίδα τίθενται διαφορετικοί εκπαιδευτικοί στόχοι και, ως εκ τούτου, διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες και διαγωνιστικά κριτήρια. Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός υποστηρίζει το STEM ως μεθοδολογία για την υποχρεωτική εκπαίδευση και καθορίζει τους τρόπους με τους οποίους οι μαθητές θα αποκτήσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα. Καλείται, λοιπόν, η εκπαιδευτική κοινότητα, με τη συμμετοχή της, να ανταποκριθεί στη σύγκλιση της Ελλάδας με τις ανεπτυγμένες τεχνολογικά χώρες, γεγονός που πιστοποιεί η ποιότητα των έργων εκατοντάδων μαθητών από όλη τη χώρα. Συνεπώς, αναγνωρίζοντας ότι το θέμα του Διαγωνισμού είναι ιδιαίτερα σημαντικό και επίκαιρο, ενώ ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα σε όλους όσους θέλουν να συμμετάσχουν, να μελετήσουν το ηλιακό μας σύστημα και τις συνθήκες που επικρατούν στον Άρη, όπως επίσης και να προβληματιστούν, να ασχοληθούν και να δώσουν λύση, οι μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί μπορούν να ενημερωθούν, να δημιουργήσουν ομάδες και να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό. Επιπρόσθετα, αρκετά από τα σχολεία έχουν αποκτήσει εκπαιδευτικά κιτ ρομποτικής από τη δράση “1821” που ολοκλήρωσε το Υπουργείο παιδείας σε συνεργασία με τη Επιτροπή Ελλάδα 2021, καθώς επίσης και εξοπλισμό από το Υπουργείο Παιδείας. Τα κιτ είναι συμβατά μεταξύ τους με ένα λογισμικό που έχει αναπτυχθεί και προγραμματίζονται με Mind+ (Scratch).
Στο portal https://portal.stem.edu.gr/ οι εκπαιδευτικοί εντελώς δωρεάν μπορούν να επιμορφωθούν τόσο σε προγραμματισμό όσο και σε δραστηριότητες.