ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Καινοτομίες που παρουσίασε το πρόγραμμα νομίζουμε ότι ήταν:

  • Η συνεργασία των διαφορετικών φορέων για κοινούς στόχους.
  • Η παρουσίαση του εαυτού μας και της διδακτικής μας μεθόδου στην ξένη χώρα και σε ξένη γλώσσα.
  • Η γνωριμία με το Διεθνή διαγωνισμό «Οδύσσεια του Νου» στον οποίο συμμετέχει το Λύκειο της Πολωνίας.
  • Η χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών για την παραγωγή των προϊόντων του προγράμματος
  • Η μετακίνηση ομάδας εκπαιδευτικών και η συμμετοχή σε πολιτιστικές εκδηλώσεις.
  • Η ομαδική δουλειά
  • Οι διαθεματικές προσεγγίσεις αντικειμένων.
  • Η προβολή των βιωματικών τρόπων μάθησης.
  • Η συνεργασία φορέων όπως Σύλλογος Γονέων , Καθηγητές, Δευτεροβάθμια
  • Τεχνολογία στην εκπαίδευση (διαδραστικοί πίνακες κλπ)


Η εμπειρία αυτή ήταν σημαντική για τους συμμετέχοντες και για τους φορείς γενικότερα. Τρόποι με τους οποίους μπορεί να αξιοποιηθεί αυτή εμπειρία είναι:

  • Να ενθαρρύνονται οι μαθητές και καθηγητές του σχολείου μας να επικοινωνούν με το σχολείο που συνεργαστήκαμε.
  • Η ενθάρρυνση της συνεργασίας σε διάφορα επίπεδα.
  • Ανάληψη και άλλων προγραμμάτων που διευρύνουν τις συνεργασίες
  • Ελευθερία να εκφραστούν οι γνώμες, απόψεις
  • Αξιοποίηση των δεξιοτήτων που απέκτησαν οι εκπαιδευτικοί από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.
  • Αξιοποίηση ξένων γλωσσών
  • Προσωπική επένδυση, ανάπτυξη σχέσεων
  • Αξιοποίηση διαθεματικών προσεγγίσεων
  • Αξιοποίηση προτάσεων που προκύπτουν από την εμπειρία του προγράμματος
  • Γνώση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η συνεργασία και η αποφυγή των
  • Αξιοποίηση δεξιοτήτων που ανέπτυξε το πρόγραμμα: Αυτοπεποίθηση, αυτοπαρουσίαση, δεξιότητα επικοινωνίας, αντιμετώπιση δυσκολιών, ανάπτυξη μεθόδων διδασκαλίας.


Δυσκολίες που συναντήσαμε

  • Η δυσκολία επικοινωνίας λόγω έλλειψης γλωσσικής επάρκειας από μέλη των συμμετεχόντων.
  • Δυσκολία συνεννόησης σε πρακτικά θέματα λόγω διαφορετικής νοοτροπίας με τους εταίρους.
  • Έλλειψη πειθαρχίας και τήρησης των προθεσμιών.
  • Πίεση χρόνου με άλλες υποχρεώσεις εκτός προγράμματος.
  • Ο μεγάλος όγκος άγνωστης εργασίας, την οποία σιγά-σιγά γνωρίζαμε.

Προκλήσεις

  • Η ανάγκη να πείσουμε και τους άλλους να συμμετέχουν.
  • Η προσπάθεια να ξεπεράσουμε τα εμπόδια από την έλλειψη εμπιστοσύνης.
  • Ο φόβος για το άγνωστο.
  • Η συνεργασία και ανάπτυξη σχέσης με συναδέλφους από άλλη χώρα.
  • Η συνεργασία με συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων.
  • Η ακαμψία κάποιων και η ανάγκη να γίνουν πιο ευέλικτοι.
  • Να βγούμε από τον εαυτό μας και να ζήσουμε μια άλλη πραγματικότητα.
  • Να βρεθούμε σε μια νέα εμπειρία ζωής.
  • Να χρησιμοποιήσουμε την ξένη γλώσσα.

Πρακτικοί τρόποι που βρήκαμε για να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες

  • Με χιούμορ
  • Το ελληνικό φιλότιμο
  • Καλλιεργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συναδέλφους
  • Ζητώντας υποστήριξη και βοήθεια
  • Με συνεργασία και αυτοπεποίθηση
  • Βελτιώνοντας τη γνώση της γλώσσας

 

Τι αποκομίσαμε από το πρόγραμμα

  • Ενισχύθηκε το πνεύμα συνεργασίας (αρμονική) μεταξύ των φορέων συμμετοχής στο πρόγραμμα Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας- Σχολείο- Σύλλογος Γονέων
  • Βελτίωση των σχέσεων των φορέων του προγράμματος και σε ανθρώπινο επίπεδο.
  • Κίνητρα για τη δραστηριοποίηση των καθηγητών του σχολείου για καινοτόμες δραστηριότητες και νέα ενδιαφέροντα
  • Αξιοποίηση και βελτίωση γλωσσικών δεξιοτήτων παραγόντων του προγράμματος. (Πολυγλωσσία)
  • Ανακάλυψη και εφαρμογή νέων μεθόδων στην σχολική πραγματικότητα.
  • Προώθηση της δια βίου μάθησης των εκπαιδευτικών
  • Προώθηση συνεργασίας εκπαιδευτικών και άνοιγμα σε νέες κουλτούρες.
  • Ανάπτυξη εμπειρίας στη διοργάνωση συνεδρίων.
  • Ενίσχυση της Διαπολιτισμικής και Διευρωπαϊκής διάστασης του σχολείου.

Τι αποκομίσαμε από τη συνεργασία μας με την Πολωνία

  • Ενδιαφέροντα και καινοτόμα θέματα στο συνέδριο
  • Η φιλοξενία των εταίρων σε προσωπικό επίπεδο
  • Η γνωριμία και η ξενάγηση στην Πολωνία
  • Η γνωριμία και επαφή με την οργάνωση και υποδομή και διοίκηση του Πολωνικού σχολείου
  • Διαπολιτισμική επικοινωνία σε ανθρώπινο επίπεδο
  • Προσωπική γνωριμία με εκπαιδευτικούς του Πολωνικού σχολείου και το άνοιγμα για περαιτέρω συνεργασία σε άλλα επίπεδα.
  • Επαφή με νέα κουλτούρα, θρησκεία, νοοτροπία άλλων πολιτισμών

Θα θέλαμε:

  • Μεγαλύτερη υποστήριξη από τις προϊστάμενες αρχές.
  • Καλύτερη ενημέρωση για την ανάληψη του προγράμματος
  • Ενεργή συμμετοχή περισσοτέρων μελών του Συλλόγου.
  • Καλύτερη συνεργασία σε επίπεδο φορέων της Ελληνικής συμμετοχής
  • Μεγαλύτερο ακροατήριο στα σεμινάρια

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.