ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Καινοτομίες που παρουσίασε το πρόγραμμα νομίζουμε ότι ήταν:
- Η συνεργασία των διαφορετικών φορέων για κοινούς στόχους.
- Η παρουσίαση του εαυτού μας και της διδακτικής μας μεθόδου στην ξένη χώρα και σε ξένη γλώσσα.
- Η γνωριμία με το Διεθνή διαγωνισμό «Οδύσσεια του Νου» στον οποίο συμμετέχει το Λύκειο της Πολωνίας.
- Η χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών για την παραγωγή των προϊόντων του προγράμματος
- Η μετακίνηση ομάδας εκπαιδευτικών και η συμμετοχή σε πολιτιστικές εκδηλώσεις.
- Η ομαδική δουλειά
- Οι διαθεματικές προσεγγίσεις αντικειμένων.
- Η προβολή των βιωματικών τρόπων μάθησης.
- Η συνεργασία φορέων όπως Σύλλογος Γονέων , Καθηγητές, Δευτεροβάθμια
- Τεχνολογία στην εκπαίδευση (διαδραστικοί πίνακες κλπ)
Η εμπειρία αυτή ήταν σημαντική για τους συμμετέχοντες και για τους φορείς γενικότερα. Τρόποι με τους οποίους μπορεί να αξιοποιηθεί αυτή εμπειρία είναι:
- Να ενθαρρύνονται οι μαθητές και καθηγητές του σχολείου μας να επικοινωνούν με το σχολείο που συνεργαστήκαμε.
- Η ενθάρρυνση της συνεργασίας σε διάφορα επίπεδα.
- Ανάληψη και άλλων προγραμμάτων που διευρύνουν τις συνεργασίες
- Ελευθερία να εκφραστούν οι γνώμες, απόψεις
- Αξιοποίηση των δεξιοτήτων που απέκτησαν οι εκπαιδευτικοί από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.
- Αξιοποίηση ξένων γλωσσών
- Προσωπική επένδυση, ανάπτυξη σχέσεων
- Αξιοποίηση διαθεματικών προσεγγίσεων
- Αξιοποίηση προτάσεων που προκύπτουν από την εμπειρία του προγράμματος
- Γνώση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η συνεργασία και η αποφυγή των
- Αξιοποίηση δεξιοτήτων που ανέπτυξε το πρόγραμμα: Αυτοπεποίθηση, αυτοπαρουσίαση, δεξιότητα επικοινωνίας, αντιμετώπιση δυσκολιών, ανάπτυξη μεθόδων διδασκαλίας.
Δυσκολίες που συναντήσαμε
- Η δυσκολία επικοινωνίας λόγω έλλειψης γλωσσικής επάρκειας από μέλη των συμμετεχόντων.
- Δυσκολία συνεννόησης σε πρακτικά θέματα λόγω διαφορετικής νοοτροπίας με τους εταίρους.
- Έλλειψη πειθαρχίας και τήρησης των προθεσμιών.
- Πίεση χρόνου με άλλες υποχρεώσεις εκτός προγράμματος.
- Ο μεγάλος όγκος άγνωστης εργασίας, την οποία σιγά-σιγά γνωρίζαμε.
Προκλήσεις
- Η ανάγκη να πείσουμε και τους άλλους να συμμετέχουν.
- Η προσπάθεια να ξεπεράσουμε τα εμπόδια από την έλλειψη εμπιστοσύνης.
- Ο φόβος για το άγνωστο.
- Η συνεργασία και ανάπτυξη σχέσης με συναδέλφους από άλλη χώρα.
- Η συνεργασία με συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων.
- Η ακαμψία κάποιων και η ανάγκη να γίνουν πιο ευέλικτοι.
- Να βγούμε από τον εαυτό μας και να ζήσουμε μια άλλη πραγματικότητα.
- Να βρεθούμε σε μια νέα εμπειρία ζωής.
- Να χρησιμοποιήσουμε την ξένη γλώσσα.
Πρακτικοί τρόποι που βρήκαμε για να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες
- Με χιούμορ
- Το ελληνικό φιλότιμο
- Καλλιεργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συναδέλφους
- Ζητώντας υποστήριξη και βοήθεια
- Με συνεργασία και αυτοπεποίθηση
- Βελτιώνοντας τη γνώση της γλώσσας
Τι αποκομίσαμε από το πρόγραμμα
- Ενισχύθηκε το πνεύμα συνεργασίας (αρμονική) μεταξύ των φορέων συμμετοχής στο πρόγραμμα Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας- Σχολείο- Σύλλογος Γονέων
- Βελτίωση των σχέσεων των φορέων του προγράμματος και σε ανθρώπινο επίπεδο.
- Κίνητρα για τη δραστηριοποίηση των καθηγητών του σχολείου για καινοτόμες δραστηριότητες και νέα ενδιαφέροντα
- Αξιοποίηση και βελτίωση γλωσσικών δεξιοτήτων παραγόντων του προγράμματος. (Πολυγλωσσία)
- Ανακάλυψη και εφαρμογή νέων μεθόδων στην σχολική πραγματικότητα.
- Προώθηση της δια βίου μάθησης των εκπαιδευτικών
- Προώθηση συνεργασίας εκπαιδευτικών και άνοιγμα σε νέες κουλτούρες.
- Ανάπτυξη εμπειρίας στη διοργάνωση συνεδρίων.
- Ενίσχυση της Διαπολιτισμικής και Διευρωπαϊκής διάστασης του σχολείου.
Τι αποκομίσαμε από τη συνεργασία μας με την Πολωνία
- Ενδιαφέροντα και καινοτόμα θέματα στο συνέδριο
- Η φιλοξενία των εταίρων σε προσωπικό επίπεδο
- Η γνωριμία και η ξενάγηση στην Πολωνία
- Η γνωριμία και επαφή με την οργάνωση και υποδομή και διοίκηση του Πολωνικού σχολείου
- Διαπολιτισμική επικοινωνία σε ανθρώπινο επίπεδο
- Προσωπική γνωριμία με εκπαιδευτικούς του Πολωνικού σχολείου και το άνοιγμα για περαιτέρω συνεργασία σε άλλα επίπεδα.
- Επαφή με νέα κουλτούρα, θρησκεία, νοοτροπία άλλων πολιτισμών
Θα θέλαμε:
- Μεγαλύτερη υποστήριξη από τις προϊστάμενες αρχές.
- Καλύτερη ενημέρωση για την ανάληψη του προγράμματος
- Ενεργή συμμετοχή περισσοτέρων μελών του Συλλόγου.
- Καλύτερη συνεργασία σε επίπεδο φορέων της Ελληνικής συμμετοχής
- Μεγαλύτερο ακροατήριο στα σεμινάρια