ΕΘΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
home-icon
ΑΡΧΙΚΗ
programme-icon
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
location-icon
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ
registration-icon
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

 

demokleos-national-actions-home-logos

Erasmus+, Δράση ΑΞΟΝΑΣ 2:
Στρατηγική σύμπραξη στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης
2015-1-EL01-KA201-013930

 

Σχεδιασμός - Οργάνωση:
Δρ. Κωνσταντίνα Σπηλιωτοπούλου
Dr. Konstantina Spiliotopoulou

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

 

1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Πολιτικός γραμματισμός και εκπαίδευση
Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2018, 15:30-19:30

1.1 Παρουσίαση του «DEMOKLEOS: Ξανασκεφτόμαστε τη Δημοκρατική Αφύπνιση και τη Συλλογική Ευθύνη για μια ολιστική προσέγγιση του σχολείου», Δρ. Κωνσταντίνα Σπηλιωτοπούλου, ΔΔΕ Πειραιά.
1.2 Εξοικείωση με το περιβάλλον του προγράμματος (πλατφόρμα Moodle). Γιάννης Μοδέας, Δήμητρα Βινατσέλλα, Δημήτρης Πατέλης, ΔΔΕ Πειραιά.
1.3

Πολιτικός Γραμματισμός & Εκπαίδευση. Εκπαίδευση & Πολιτικός Γραμματισμός, Δρ. Κωνσταντίνα Σπηλιωτοπούλου, ΔΔΕ Πειραιά.

 

2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Όψεις  του ευάλωτου χαρακτήρα της Δημοκρατίας
Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2018, 15:30-19:30

2.0 Υποστήριξη, σχολιασμός, επίλυση αποριών και αξιολόγηση δραστηριοτήτων προηγούμενης επιμορφωτικής συνάντησης. Παρουσίαση εργασιών τρέχουσας επιμορφωτικής συνάντησης. Γιάννης Μοδέας, Δήμητρα Βινατσέλλα, Δημήτρης Πατέλης, ΔΔΕ Πειραιά.
2.1 Όψεις του ευάλωτου χαρακτήρα της Δημοκρατίας.
Υπάρχει όφελος όταν προστατεύεται ο ευάλωτος χαρακτήρας της δημοκρατίας; Δρ. Κωνσταντίνα Σπηλιωτοπούλου, ΔΔΕ Πειραιά.
2.2 Δημαγωγός: Ο αγώνας να προφυλάξεις τη Δημοκρατία από τον χειρότερο εχθρό, Δρ. Κωνσταντίνα Σπηλιωτοπούλου, ΔΔΕ Πειραιά.
2.3

Διδακτικές εφαρμογές με βάση το εκπαιδευτικό υλικό του DEMOKLEOS.
“Περιπτωσιολογική μελέτη : Δικτατορίες στην Ευρώπη και στη Λατινική Αμερική”, Παρουσίαση: Παιδαγωγική ομάδα DEMOKLEOS: 1ου ΕΠΑΛ Πειραιά, Λοΐζος Πολυδώρου, Μαρία Κιοσέ, Παναγιώτα Καλμούκου.

 

3η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ο πολιτισμός της συζήτησης και της επικοινωνίας για τη Δημοκρατική Αφύπνιση
Παρασκευή 16 Μαρτίου 2018, 15:30-19:30

3.0 Υποστήριξη, σχολιασμός, επίλυση αποριών και αξιολόγηση δραστηριοτήτων προηγούμενης επιμορφωτικής συνάντησης. Παρουσίαση εργασιών τρέχουσας επιμορφωτικής συνάντησης. Γιάννης Μοδέας, Δήμητρα Βινατσέλλα, Δημήτρης Πατέλης, ΔΔΕ Πειραιά.
3.1 Ο πολιτισμός της συζήτησης και της επικοινωνίας για τη Δημοκρατική Αφύπνιση (Μέρος 1o, Πρακτικές ασκήσεις μέσα από την πλατφόρμα Moodle για εκπαιδευτικούς), Δρ. Κωνσταντίνα Σπηλιωτοπούλου, ΔΔΕ Πειραιά.
3.2 Ο πολιτισμός της συζήτησης και της επικοινωνίας για τη Δημοκρατική Αφύπνιση (Μέρος 2o, Πρακτικές ασκήσεις μέσα από την πλατφόρμα Moodle για μαθητές), Δρ. Κωνσταντίνα Σπηλιωτοπούλου, ΔΔΕ Πειραιά.
3.3

Διδακτικές εφαρμογές με βάση το εκπαιδευτικό υλικό του DEMOKLEOS
    α) Ήθος – Πάθος – Λόγος: Η Εκπαίδευση ενάντια στον Μεσσιανισμό σύμφωνα με το αριστοτελικό «Όργανον».
    β) H Ρητορική του Μίσους: Διαγνωστικό Τεστ για μαθητές.
        Δρ. Βασίλης Μπακούρος, Παιδαγωγική ομάδα DEMOKLEOS, Πρότυπο ΓΕΛ Ιωνιδείου.

 

4η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Κατανόηση και πρόληψη του εξτρεμισμού
Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018, 15:30-19:30

4.0 Υποστήριξη, σχολιασμός, επίλυση αποριών και αξιολόγηση δραστηριοτήτων προηγούμενης επιμορφωτικής συνάντησης. Παρουσίαση εργασιών τρέχουσας επιμορφωτικής συνάντησης. Γιάννης Μοδέας, Δήμητρα Βινατσέλλα, Δημήτρης Πατέλης, ΔΔΕ Πειραιά.
4.1 Προκλήσεις και δυναμικές στην αντιμετώπισή του πολιτικού εξτρεμισμού και των άλλων μορφών εξτρεμισμού, Δρ. Κωνσταντίνα Σπηλιωτοπούλου, ΔΔΕ Πειραιά.
4.2 Προσεγγίζοντας τα θέματα «Τρομοκρατία - Αντιτρομοκρατική Δράση - Ανθρώπινα Δικαιώματα στη τάξη», Νίκος Πλαϊνός, Ελένη Γραμματικού, 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά.

 

5η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Κατάρτιση εκπαιδευτικής ατζέντας  για τη Δημοκρατία της Πολυφωνίας
Παρασκευή 27 Απριλίου 2018, 15:30-19:30

5.0 Υποστήριξη, σχολιασμός, επίλυση αποριών και αξιολόγηση δραστηριοτήτων προηγούμενης επιμορφωτικής συνάντησης. Παρουσίαση εργασιών τρέχουσας επιμορφωτικής συνάντησης. Γιάννης Μοδέας, Δήμητρα Βινατσέλλα, Δημήτρης Πατέλης, ΔΔΕ Πειραιά.
5.1 Πως οριοθετούνται τα Θεμέλια της σε  έναν κόσμο πλουραλισμού; Δρ. Κωνσταντίνα Σπηλιωτοπούλου, ΔΔΕ Πειραιά.
5.2 Δραστηριότητες για τη τάξη, Δρ. Κωνσταντίνα Σπηλιωτοπούλου, ΔΔΕ Πειραιά.

 

6η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
Παρασκευή 4 Μαΐου 2018, 15:30-19:30

Υποστήριξη, σχολιασμός, επίλυση αποριών και αξιολόγηση δραστηριοτήτων προηγούμενης επιμορφωτικής συνάντησης. Παρουσίαση εργασιών τρέχουσας επιμορφωτικής συνάντησης. Γιάννης Μοδέας, Δήμητρα Βινατσέλλα, Δημήτρης Πατέλης, ΔΔΕ Πειραιά.

«Συζητάμε, εξετάζουμε & διαφωτίζουμε τη σημερινή πολιτική κατάσταση από την οπτική της Παιδαγωγικής της Ψηφιακής Δημοκρατίας» σε συνεργασία με τον εταίρο του DEMOKLEOS, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Δρ. Κωνσταντίνα Σπηλιωτοπούλου, ΔΔΕ Πειραιά.

 

7η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
Παρασκευή 11 Μαΐου 2018, 15:30-19:30

Υποστήριξη, σχολιασμός, επίλυση αποριών και αξιολόγηση δραστηριοτήτων προηγούμενης επιμορφωτικής συνάντησης. Παρουσίαση εργασιών τρέχουσας επιμορφωτικής συνάντησης. Γιάννης Μοδέας, Δήμητρα Βινατσέλλα, Δημήτρης Πατέλης, ΔΔΕ Πειραιά.

Οι Δημοκρατικές Δεξιότητες Κλειδιά και η συμβολή τους στον Εκπαιδευτικό Επαγγελματισμό σύμφωνα με το Συμβούλιο της Ευρώπης, Δρ. Κωνσταντίνα Σπηλιωτοπούλου, ΔΔΕ Πειραιά.

 
 

Προδιαγραφές - Προϋποθέσεις συμμετοχής

Μέσω της παρακολούθησης της συγκεκριμένης δράσης, οι εκπαιδευόμενοι θα συμβάλλουν στην προώθηση και διάχυση των γνώσεων και εμπειριών που θα αποκομίσουν μέσα στα σχολεία που εργάζονται αλλά και ευρύτερα στην κοινωνία.

 

Σε όλη τη διάρκεια της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευόμενοι θα χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και την πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης Moodle για να:

μελετούν το εβδομαδιαίο εκπαιδευτικό υλικό,
εκπονούν τις αναγκαίες πρακτικές ασκήσεις του προγράμματος και
αλληλοεπιδρούν διαδικτυακά μέσω ομάδων συζήτησης (forum) στο πλαίσιο της ανταλλαγής προβληματισμών και της επίλυσης προβλημάτων.

 

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα απευθύνεται:

1. Σε μόνιμους ή αναπληρωτές ή ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι εργάζονται σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο πρωτοβάθμιας/δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
2. Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.

 

Όλοι οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να έχουν

α) καλή έως πολύ καλή ψηφιακή κατάρτιση (πιστοποιημένη ή μη επιμόρφωση Α΄ Επιπέδου και άνω) και
β) καλή έως πολύ καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας (εκπαιδευτικό υλικό στα αγγλικά).

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.