ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-
Ανθρωπογενές Περιβάλλον - Αστικά Οικοσυστήματα, Ατμοσφαιρική Ρύπανση, Μεταφορές (2008), Στεφανόπουλος Ν., Λεμπέσης Κ., Φλώρου Δ. - Πρόγραμμα Ανοικτών Περιβαλλοντικών Τάξεων «ΚΑΛΛΙΣΤΩ», διαθέσιμο στην Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΑΙΘΠΑ (e-yliko.gr). (http://www.e-yliko.gr/htmls/perivallon/kallisto_files_/Anthrop_periv.pdf)
-
Δημοπούλου, Μ., Μπαμπίλα, Ελ., Φραντζή Α., Χατζημιχαήλ, Μ, (1999), Πάμε μια βόλτα στο Μοναστηράκι, Έκδοση Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Α΄ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας
-
Εξερευνώντας το Περιβάλλον της Ευρώπης, ΥΠΕΠΘ - WWF, Θ.Ε. «Αστικές περιοχές», στην Πύλη Παιδ. Υλικού: http://www.env-edu.gr/ViewPack.aspx?id=21
-
Μεγαλώνοντας στην Αθήνα, (2008), Ε.Μ.Π. - Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διαθέσιμο στην Πύλη Παιδαγωγικού Υλικού http://www.env-edu.gr/ViewPack.aspx?id=72
-
Μιχαήλ Σ, Παπαδημητρίου, Ευθ., (2008), Αναζητώντας το χαμένο χώρο... Ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής για τους Ελεύθερους χώρους και το πράσινο στην πόλη, Θεσσαλονίκη, Έκδοση ΚΠΕ Ελευθερίου - Κορδελιού.
-
Οι Πράσινες Γωνιές της Γειτονιάς μου, Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης - Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης (πληροφορίες στην ιστοσελίδα: http://www.eepf.gr/sites/default/files/pg_diadikasia_ylopoihshs_0.pdf)
-
Τρικαλίτη Α., Παλαιοπούλου - Σταθοπούλου Ρ., (1999), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για Βιώσιμες Πόλεις, Θεματική ενότητα: «Μετακινήσεις, μεταφορές, ηχορύπανση, πόλη και Απορρίμματα», Ελληνική Εταιρεία για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Αθήνα (ΕΠΕΑΕΚ).
-
Φλογαΐτη, Ευγ., (επιστ. επιμ., 1995), Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο δημοτικό σχολείο, ΥΠ.Ε.Π.Θ., WWF. Θεματική Ενότητα "Αέρας", διαθέσιμο στην Πύλη Παιδαγωγικού Υλικού. http://www.env-edu.gr/ViewUnit.aspx?id=39
-
Βασάλα Π, 2009, Ιθάκη: Διαδρομές και σταθμοί, Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Κεφαλονιάς και Ιθάκης, διαθέσιμο στην Πύλη Παιδαγωγικού Υλικού. http://www.env-edu.gr/ViewPack.aspx?id=39
-
ΚΠΕ Αρχανών, 2008, Θεωρητικό πλαίσιο – Προτάσεις για παιδαγωγικές δραστηριότητες και υλοποίηση προγραμμάτων Π.Ε. στη θεματική ενότητα «Τουρισμός και περιβάλλον», Αρχάνες
-
ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού, 2009, Ιαματικές πηγές και λουτρότοποι, http://www.kpe-thess.gr/programs/hot-springs/
-
ΚΠΕ Κόνιτσας, 2004, Παραδοσιακοί Οικισμοί και Φύση, Κόνιτσα
-
Μάναλης Π., Μαργαρίτη Σ., Σούρμπη Α. (2010), Εκπαιδευτικό Υλικό: Ταξιδεύοντας με την αειφορία στον Αργοσαρωνικό, Οργανισμός Ανάπτυξης και Περιβαλλοντικής Προστασίας Νομαρχίας Πειραιά – Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Πειραιά
-
Ταμουτσέλη Κ., 2009, Εκπαίδευση για βιώσιμο τουρισμό, Εκπαιδευτικές δραστηριότητες, Τουρισμός και περιβάλλον, ΚΠΕ Αρχανών, http://www.env-edu.gr/Documents/files/Books/Sustainable%20tourism.pdf
-
Mio-Ecsde & Medies, Η τροφή και η διατροφή στη Μεσόγειο: Θέματα ιστορίας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.medies.net/articles.asp?cID=3&aID=373&ere
-
Αγγελική Τρικαλίτη, Σχολική Σύμβουλος - Πλαίσιο για προγράμματα Π.Ε με θέμα «Παραγωγικές Διαδικασίες & Υγεία», Παρουσίαση (Power Point), http://www.medies.net/_uploaded_files/desd_health_gr_11/trikalith%20[compatibility%20mode].pdf
-
Ελληνικό Ινστιτούτο Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΛΝΙΑΕ), 2004 - Σήμανση ασφάλειας και Υγείας, http://www.elinyae.gr/el/lib_file_upload/Simansi_site.1175163453610.pdf
-
Μπακάλη Μ., Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Δ’ Αθήνας, «Παιδαγωγικό υλικό, Ένα Μήλο την Ημέρα» για Γυμνάσια και Λύκεια, διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.medies.net/_uploaded_files/desd_health_gr_11/mpakalh_f.pdf
Τη σχολική χρονιά 2004-2005 σχεδιάστηκε και διεξήχθη έρευνα με τη μορφή ερωτηματολογίου, το οποίο απευθύνθηκε στους συντονιστές των σχολικών προγραμμάτων Π.Ε. στις Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης Πειραιά και Δυτ. Αττικής.
Βασικός στόχος της έρευνας είναι η ανάδειξη και πιστοποίηση της πραγματικής κατάστασης που επικρατεί στα σχολεία της Δ/θμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τα ζητήματα της ποιότητας και του χρόνου υλοποίησης των προγραμμάτων Π.Ε., η διερεύνηση των όποιων προβλημάτων σχετίζονται με τα ζητήματα αυτά καθώς και η διατύπωση προτάσεων για την υπέρβασή τους.
Το δείγμα της έρευνας ήταν 107 προγράμματα Π.Ε. σε σύνολο 127, που υλοποιήθηκαν την παρούσα σχολική χρονιά στις Δ/σεις Β/θμιας Εκ/σης Πειραιά (86) και Δυτικής Αττικής (41). Η έρευνα (στατιστική – περιγραφική) έγινε με τη συμπλήρωση ειδικού ερωτηματολογίου, που συμπληρώθηκε από τους συντονιστές των προγραμμάτων (Πειραιάς 82 και Δ. Αττική 25) στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Μετά από την εισαγωγή των στοιχείων στον Η/Υ, έγινε επεξεργασία των δεδομένων με το στατιστικό πακέτο S.P.S.S. Ο εντοπισμός των σημαντικών στατιστικά διαφοροποιήσεων έγινε με τη μέθοδο Pearson Chi-Square. Για την καλύτερη παρουσίαση των ερευνητικών δεδομένων δημιουργήθηκαν και γραφήματα μέσω του EXCEL.
Με βάση την έρευνα έγινε:
- Παρουσίαση εργασίας με τίτλο «Ο παράγων χρόνος στα σχολικά προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης» στο 1ο Συνέδριο Σχολικών Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, που οργάνωσε το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στις 23 – 25 Σεπτεμβρίου 2005, στον Ισθμό Κορίνθου.
- Παρουσίαση εργασίας με τίτλο «Η ποιότητα των Σχολικών Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και ο ρόλος της επιμόρφωσης» στο 2ο Συνέδριο Σχολικών Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, που οργάνωσε το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στις 8 – 10 Δεκεμβρίου 2006, στην Αθήνα.
Η έρευνα και οι παρουσιάσεις των εργασιών που στηρίχτηκαν σε αυτήν έγιναν από τους: Μάναλη Παντελή και Αλεξάνδρα Σούρμπη (Υπεύθυνοι Π.Ε. Δ/νσης Β/θμιας Εκ/σης Πειραιά), Μαργαρίτη Σπυριδούλα (Υπεύθυνη Π.Ε. Δ/νσης Β/θμιας Εκ/σης Δ. Αττικής), Πλατανιστιώτη Σοφία (Εκπαιδευτικός του 5ου Γυμνασίου Νίκαιας, Μς Βιολόγος) και Μακρίδη Γιώργο (Εκπαιδευτικός του 13ου Γενικού Λυκείου Πειραιά, Κοινωνιολόγος, Υποψήφιος Διδάκτωρ).